„Utenos trikotažo“ grupė: tekstilės paklausos atsigavimas prognozuojamas antroje metų pusėje

2024 vasario 29    |
Dalintis:
„Utenos trikotažo“ grupė: tekstilės paklausos atsigavimas prognozuojamas antroje metų pusėje

Praėjusių metų pardavimus smarkiai veikė globalus paklausos sulėtėjimas, neaplenkęs ir tekstilės sektoriaus. SBA tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ per 2023 m. uždirbo 22,2 mln. Eur pajamų, t.y. 35,7% mažiau nei prieš metus. Paskutinis metų ketvirtis išsiskyrė bendrovės vystomo prekių ženklo UTENOS pardavimais, kurie šoktelėjo 27,4%.

„Stebime, kaip paklausa pamažu sugrįžta į apdirbamosios pramonės rinką, tačiau dėl tekstilės sektoriaus specifikos, teigiamų pokyčių finansiniuose srautuose dar reikės palaukti. Dėl infliacijos, išaugusių palūkanų normų ir geopolitinių neramumų, smarkiai traukėsi vartojimas. Didelė dalis net ir labai stiprių prekių ženklų fiksavo mažėjančius pardavimus, kai kurie buvo priversti stabdyti veiklą,“

– teigia „Utenos trikotažo“ vadovė Nomeda Kaučikienė.

Veiklos kaštai sumažinti penktadaliu – pajėgumai lieka nepakitę

Sulėtėjusių pardavimų laikotarpiu „Utenos trikotažas“ susitelkė į gamybos efektyvumo didinimą ir veiklos sąnaudų optimizavimą – dėl įgyvendintų sprendimų, fiksuoti kaštai buvo sumažinti penktadaliu, o bendrovė pajėgi gaminti tiek, kiek gamino 2022 metais.

Pasak N. Kaučikienės, aprimusi gamyba suteikė sąlygas tęsti strateginę įmonės transformaciją, kurios sprendimai padės užtikrinti sėkmingą įmonės veiklą paklausai sugrįžus. „Per praėjusius metus įdiegėme daugybę strateginių pokyčių, kurių įgyvendinimas įprastomis sąlygomis užtruktų 2-3 metus. Reikšmingai sutrumpinome gamybos laiką, modernizavome procesų valdymo sistemas, išorėje – stiprinome savo pozicionavimą, įsitvirtindami kaip aukštos kokybės vilnonių bei organinių medžiagų kūrėjai bei gamintojai,“ – sako N. Kaučikienė.

UTENOS prekių ženklas stabilizavosi

„Utenos trikotažas“ šiuo metu vysto vieną nuosavą drabužių prekių ženklą – UTENOS, kurio gaminiais prekiaujama bendrovės valdomoje elektroninėje parduotuvėje ir 6 fiziniuose prekybos taškuose. Šio pardavimų segmento pajamos paskutinį metų ketvirtį ūgtelėjo 27,4% ir metams pasibaigus pasiekė 2,5 mln. eurų.

„Visos šiuo metu veikiančios „Utenos trikotažo“ parduotuvės sėkmingai vykdo veiklą – elektroninės parduotuvės pardavimai yra stabilūs, o fizinių pardavimo vietų rezultatai auga. Paskutinį ketvirtį fiksuotas prekių ženklo augimas rodo, kad 2022 m. priimti strateginiai sprendimai pradėjo duoti teigiamus rezultatus,” – sako N. Kaučikienė.

Grupė eksportavo 82 proc. produkcijos

„Utenos trikotažo“ įmonių grupės  didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai pernai sumažėjo 39,2% iki 17,1 mln. eurų. Didžiausia eksporto kryptimi išlieka vokiškai kalbančių šalių regionas – čia „Utenos trikotažas“ pernai realizavo produkcijos už daugiau kaip 13 mln. eurų. Grupės eksportas pernai sudarė 82,1% visų pajamų.

Naujų eksporto rinkų paieška ir gamybos portfelio išgryninimas teigiamus pokyčius pradėjo rodyti jau metų pabaigoje – šiuo metu naujų užklausų intensyvumas kelis kartus didesnis nei metų pradžioje pernai.

„Užklausų srautas leidžia tikėtis, kad antroje metų pusėje grįšime į augimo trajektoriją. Nusitaikę į sudėtingų, aukštos pridėtinės vertės produktų gamybą, žymiai daugiau laiko skiriame jų vystymo stadijai, kuri neretai užtrunka ir pusmetį, o kartais ir ilgiau, kol įvyksta realus pardavimas,“

– pasakoja N. Kaučikienė.

Dukterinės „Utenos trikotažo“ įmonės „Šatrija“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai pernai sumažėjo 6,8% iki 2,6 mln. eurų. Įmonių grupė patyrė 2,530 mln. Eur nuostolių prieš apmokestinimą, kai atskirai bendrovė „Utenos trikotažas“, lyginant su 2022 m., nuostolius sumažino 7,2 % iki 2,507 mln. eurų.

Apie bendrovę

„Utenos trikotažas“ yra viena didžiausių ir tvariausių trikotažo produkcijos gamybos įmonių Vidurio ir Rytų Europoje. Pagrindinės „Utenos trikotažo“ veiklos sritys – inovatyvių medžiagų vystymas ir drabužių gamyba pažangiems tarptautiniams prekių ženklams. „Utenos trikotaže“ taikomas vertikaliai integruotos gamybos modelis, kuomet viskas – nuo dizaino koncepcijos ir verpalo iki galutinio produkto – sukuriama po vienu stogu.

„Utenos trikotažo“ grupė valdo tris tekstilės gamybos fabrikus – AB „Utenos trikotažas“ (Lietuva), AB „Šatrija“ (Lietuva) ir OAO „Mrija“ (Ukraina). Aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės įsipareigojimai apima visas „Utenos trikotažo“ gamybos ir veiklos sritis – nuo natūraliai auginamų pluoštų, cheminių medžiagų naudojimo gamyboje ir jų poveikio aplinkai, pagaminto drabužio savybių iki sąžiningo atlygio darbuotojams ir absoliutaus gamybos procesų skaidrumo. „Utenos Trikotažas“ yra SBA grupės dalis.

Dalintis: