„Utenos trikotažas“ tęsia veiklos optimizavimą – penktadaliu sumažino nuostolius
SBA tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ per devynis 2023 m. mėnesius uždirbo 17,2 mln. Eur pajamų – 34,7% mažiau nei prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 26,3 mln. eurų. Nepaisant sumažėjusių pardavimų, „Utenos trikotažo“ įmonių grupės nuostoliai prieš mokesčius po devynių 2023 m. mėnesių šiemet buvo 20% mažesni nei pernai ir siekė 1,3 mln. eurų.
Fiksuoti kaštai mažėjo 20%
„Utenos trikotažas“ toliau optimizuoja gamybos procesus ir diegia veiklos efektyvumą skatinančias priemones.
„Dėl įgyvendintų sprendimų, šiuo metu fiksuotus kaštus sumažinome penktadaliu, ir vis dar esame pajėgūs pagaminti tiek, kiek gaminome 2022 metais,“
tvirtina Nomeda Kaučikienė, „Utenos trikotažo“ vadovė.
Anot jos, pardavimų prasme trečiasis šių metų ketvirtis buvo labai panašus į antrąjį – dėl bendros ekonominės ir geopolitinės situacijos stabtelėjus paklausai visame pasaulyje, pajamų augimas sulėtėjęs.
Pasiruošę paklausos sugrįžimui
„Nors kaštus gerokai apkarpėme, tačiau taupome protingai ir nemažiname veiklos sąnaudų bei investicijų, nukreiptų į ateities pardavimus – produktų vystymo komanda aktyviai kuria modernias medžiagas, investuojame į pažangias medžiagų vystymo, marginimo technologijas ir užsakovų itin vertinamų, tačiau daug resursų reikalaujančių tvarumo standartų išlaikymą,“
– teigia Nomeda Kaučikienė.
Pasak N. Kaučikienės, paklausos sutrikimai palietė visas pramonės sritis – su panašiais iššūkiais ekonominio neapibrėžtumo ir geopolitinių įtampų sąlygomis jau kurį laiką susiduria įvairių sektorių įmonės. Nors tekstilės parodose užsakovų aktyvumas kuria teigiamų pokyčių nuojautą, tačiau apčiuopiami pokyčiai galėtų pasireikšti anksčiausiai 2024-aisiais. Šiuo metu tiek gamybos procesai, tiek bendrovės kaštų bazė yra optimizuota, ir „Utenos trikotažas“ yra pasiruošęs rinkos paklausos sugrįžimui.
„Utenos trikotažo“ vystomo prekių ženklo – UTENOS – devynių mėnesių pardavimai sudarė 1,6 mln. Eur arba 45% mažiau nei tuo pačiu metu 2022-aisiais. Šios verslo dalies pardavimų mažėjimas yra susijęs su 2022 m. priimtais strateginiais sprendimais, susijusiais su įmonės veiklos optimizavimu, prioritetą skiriant pagrindinei veiklai, t.y. užsakomajai gamybai globaliai veikiantiems prekių ženklams.
Dukterinės „Utenos trikotažo“ įmonės „Šatrija“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai ženkliai nepasikeitė – sumažėjo 2% iki 1,9 mln. eurų.
Apie bendrovę
„Utenos trikotažas“ yra didžiausia ir viena moderniausių trikotažo produkcijos gamybos įmonių grupių Vidurio ir Rytų Europoje. Pagrindinės „Utenos trikotažo“ veiklos sritys – inovatyvių medžiagų vystymas ir drabužių gamyba pažangiems tarptautiniams prekių ženklams. „Utenos trikotaže“ taikomas vertikaliai integruotos gamybos modelis, kuomet viskas – nuo dizaino koncepcijos ir verpalo iki galutinio produkto – sukuriama po vienu stogu.
„Utenos Trikotažo“ grupė valdo tris tekstilės gamybos fabrikus – AB „Utenos Trikotažas“ (Lietuva), AB „Šatrija“ (Lietuva) ir OAO „Mrija“(Ukraina). Aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės įsipareigojimai apima visas „Utenos trikotažo“ gamybos ir veiklos sritis – nuo natūraliai auginamų pluoštų, cheminių medžiagų naudojimo gamyboje ir jų poveikio aplinkai, pagaminto drabužio savybių iki sąžiningo atlygio darbuotojams ir absoliutaus gamybos procesų skaidrumo. „Utenos Trikotažas“ yra SBA grupės dalis.