Tekstilės gaminių eksportas įgauna pagreitį: „Utenos trikotažas“ užsakomosios gamybos pardavimus augino 15 %

2021 spalio 29    |
Dalintis:
Tekstilės gaminių eksportas įgauna pagreitį: „Utenos trikotažas“ užsakomosios gamybos pardavimus augino 15 %

Trečiąjį metų ketvirtį tekstilės eksporto rinkose ryškėjo augimo tendencija. Lyginant su praėjusiais metais, per devynis šių metų mėnesius SBA grupės bendrovės „Utenos trikotažas“ užsakomųjų trikotažo gaminių pardavimai padidėjo 15,1 % iki 16,4 mln. eurų.

„Įsibėgėjantis vartojimas, nulemtas švelnėjančių pandeminių apribojimų, daugelį drabužių prekių ženklų gamintojų paskatino ne tik atnaujinti, bet ir spartinti savo kolekcijų gamybą. Šiuo metu „Utenos trikotažas“ dirba pilnu pajėgumu, turimi užsakymai tęsiasi iki pat kitų metų liepos mėnesio. Jeigu dėl pernykščio sulėtėjimo ieškojome, kuo užpildyti neįdarbintą gamybą, tai šiuo metu grįžtame prie strategijos orientuotis tik į aukštesnės pridėtinės vertės, brangesnę produkciją,“

„Utenos trikotažo“ vadovas Petras Jašinskas

Energijos, žaliavų ir darbo jėgos kaštų įtaka pelningumui

Iš viso per devynis šių metų mėnesius „Utenos trikotažas“ uždirbo 19,9 mln. Eur pajamų arba 8,4 % daugiau nei pernai. Iš jų 81,3 % sudarė eksporto pajamos. Trečiąjį metų ketvirtį bendrovė užbaigė su 1,3 mln. Eur nuostolių prieš mokesčius, kai prieš metus nuostoliai siekė 257 tūkst. eurų.  Bendrovės EBITDA rodiklis sudarė -783 tūkst. Eur, kai 2020 m. jis buvo 331 tūkst. eurų.

„Kartu su kitais pramonės sektoriais susiduriame su žaliavų, darbo jėgos, o dabar – dar ir energijos kaštų įtaka veiklos rezultatams. Kadangi gamybą planuojame mėnesiais, o kartais ir ketvirčiais į priekį, susvyravus resursų kainoms, turėjome ribotą galimybę reaguoti. Šiuo metu kainų svyravimo rizikoms skiriame ypatingą dėmesį – koreguojame gamybos kainodarą, identifikuojame kiekvieno gamybos užsakymo jautrumą kainų pokyčiams, glaudžiai bendraujame tiek su tiekėjais, tiek su užsakovais, kurie ne visada pasiryžę koreguoti susitarimus pasikeitus verslo aplinkybėms,“

Petras Jašinskas

Pasak P. Jašinsko, artimiausias strateginis žingsnis – „Utenos trikotažo“ gaminamų medžiagų ir produkcijos asortimento subalansavimas, orientuojantis išskirtinai tik į aukštesnės pridėtinės vertės, sudėtingus, inovatyvius gaminius, jais pakeičiant tradicinių trikotažo gaminių gamybą.

Investicijos į UTENOS parduotuvių tinklo plėtrą

Per tris 2021 metų ketvirčius „Utenos trikotažo“ grupės valdomų drabužių prekių ženklų – UTENOS ir ABOUT – pardavimai pasiekė 3,3 mln. Eur. arba 19,9 % mažiau nei 2020 metais, kuomet pardavimus reikšmingai augino veido kaukių pardavimai.

Optimistinės ateities prognozės paskatino „Utenos trikotažą“ tęsti fizinių parduotuvių tinklo plėtrą – vien per trečiąjį metų ketvirtį bendrovė atidarė 3 naujas UTENOS prekių ženklo parduotuves. Šiuo metu „Utenos trikotažo“ parduotuvių tinklą sudaro 25 parduotuvės, iš kurių 24 veikia Lietuvoje, 1 – kaimyninėje Latvijoje. Dauguma šių parduotuvių yra įsikūrusios prekybos centruose ir yra valdomos franšizės pagrindu.

„Utenos trikotažo“ įmonių grupei be „Utenos trikotažo“ priklauso bendrovės „Aboutwear“, „Gotija“, „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina). Per 2021 m. 9 mėn. „Utenos trikotažo“ įmonių grupė realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 21,3 mln. Eur, t.y. 2,2 proc. daugiau nei prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 20,9 mln. eurų. Grupė eksportavo 82,3 % produkcijos. Minimu laikotarpiu įmonių grupė patyrė 1,8 mln. Eur  nuostolių prieš mokesčius, kai 2020 m. grupės nuostoliai siekė 446  tūkst. Eur. prieš mokesčius.

Dalintis: