„Utenos trikotažo“ grupė per tris šių metų ketvirčius uždirbo 20,9 mln. Eur pajamų
SBA priklausanti tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ per devynis šių metų mėnesius realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 20,9 mln. Eur, t.y. 11,7 % mažiau nei prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 23,7 mln. eurų. Pati bendrovė „Utenos trikotažas“ uždirbo 18,3 mln. Eur pajamų arba 11,9 % mažiau nei pernai.
Didžiausio „Utenos trikotažo“ pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai pasibaigus trims metų ketvirčiams sumažėjo 21 % iki 14,3 mln. eurų. Bendras 2020 m. trijų ketvirčių eksportas siekė 74,5 % grupėje pagaminamos produkcijos.
Nuosavų bendrovės „Utenos trikotažas“ vystomų prekių ženklų – UTENOS ir ABOUT – pardavimai po devynių mėnesių siekė 4,1 mln. Eur, lyginant su tuo pačiu metu pernai, jie išaugo 45,3 %. Dukterinės įmonės „Šatrija“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai minimu laikotarpiu sumažėjo 10 %.
Per devynis 2020 m. mėnesius „Utenos trikotažo“ įmonių grupė patyrė 446 tūkst. Eur nuostolių prieš mokesčius, kai tuo pačiu metu 2019 m. buvo uždirbusi 575 tūkst. Eur pelno. Grupės EBITDA siekė 744 tūkst. Eur, t.y. 37,6 % mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais.
Atskirai bendrovė „Utenos trikotažas“ per tris šių metų ketvirčius patyrė 257 tūkst. Eur nuostolių prieš mokesčius. Prieš metus bendrovė trečią ketvirtį užbaigė su 1,6 mln. Eur pelno prieš mokesčius. Bendrovės EBITDA šiemet siekė 331 tūkst. Eur, t.y. 62,3 % mažiau nei 2019 m., kai bendrovės EBITDA buvo 879 tūkst. eurų.
Vadovybės komentaras
„Trečiąjį šių metų ketvirtį užsakomųjų trikotažo gaminių pardavimai kiek atsitiesė po stipresnio nuosmukio antrąjį ketvirtį. Didžiąją „Utenos trikotažo“ klientų portfelio dalį sudaro stiprūs pasauliniai prekių ženklai, kurie pamažu prisitaiko prie pandemijos keliamų iššūkių ir atgauna pasitikėjimą. Sulaukiame ir naujų užsakovų iš Europos, kurie dėl koronaviruso trumpina tiekimo grandines ir ieško gamybos partnerių arčiau savęs“, – sako „Utenos trikotažo“ vadovas Petras Jašinskas.
Pasak P. Jašinsko, gamyba į Europą gręžiasi ne tik dėl pandemijos. Produkcijos ženklinimas „Pagaminta Europoje“ suteikia reikšmingos pridėtinės vertės, ne tik nurodo jos kilmę. Dauguma „Utenos trikotažo“ klientų pageidauja, kad visos gamyboje naudojamos žaliavos, visi priedai taip pat būtų europinės kilmės.
„Pandemijos sukeltas tekstilės sektoriaus nuosmukis atveria ir didžiules galimybes, todėl šiuo metu koncentruojamės į gamybos lankstumą, užsakymų vykdymo greitį, aukščiausią kokybę. Taip pat toliau nedvejodami žengiame mums gerai pažįstamu ir pramintu žaliosios ekonomikos keliu bei stipriname lyderystę inovatyvių medžiagų gamyboje,“ – teigia Petras Jašinskas.