„Utenos trikotažas“ antrąjį ketvirtį fiksavo pelną, grupės rezultatas – arti lūžio taško

2025 liepos 31    |
Dalintis:
„Utenos trikotažas“ antrąjį ketvirtį fiksavo pelną, grupės rezultatas – arti lūžio taško

Antrąjį 2025 m. ketvirtį SBA tekstilės bendrovė „Utenos trikotažas“ pasiekė reikšmingą finansinį lūžį – po ilgos pertraukos įmonė dirbo pelningai. Tai svarbus strateginis posūkis, pasiektas ketvirčiu anksčiau nei buvo prognozuota.

„Vienas pagrindinių mūsų transformacijos tikslų buvo atkurti veiklos pelningumą. Dėl griežto kaštų valdymo, kryptingų pastangų į pelningus produktus ir efektyvaus gamybos organizavimo kartu su subrangovais, šį tikslą pavyko pasiekti anksčiau nei tikėtasi. Pirmasis ir antrasis metų ketvirčiai tekstilės sektoriui tradiciškai būna lėtesni, nes sezono pikas dar tik laukia, todėl rezultatus vertiname kaip labai aiškų signalą, kad priimti sprendimai pasiteisina“, – sako „Utenos trikotažo“ vadovė Nomeda Kaučikienė.

Pajamos augo beveik trečdaliu

„Utenos trikotažo“ įmonių grupė 2025 m. pirmąjį pusmetį realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 9,7 mln. eurų arba 30,9% daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Eksporto dalis grupės pardavimuose sudarė 80,8%.

Bendrovės pardavimai užsakomųjų trikotažo gaminių segmente per pirmąjį metų pusmetį išaugo 45,2% ir pasiekė 7,6 mln. eurų. Nuosavų prekių ženklų pardavimai išliko stabilūs – 1,1 mln. eurų.

Pasak Nomedos Kaučikienės, pardavimų postūmį lėmė ir padidėjusi paklausa aukštos pridėtinės vertės produktams, ypač iš vilnos, ekologinių ir funkcinių medžiagų. „Būtent šiuose segmentuose matome augantį klientų aktyvumą – tai rodo, kad mūsų pasirinkta strateginė kryptis atitinka rinkos lūkesčius, todėl ir toliau stiprinsime savo konkurencinį pranašumą šioje kategorijoje“.

Per pirmąjį 2025 m. pusmetį atskirai bendrovė „Utenos trikotažas“ uždirbo 418 tūkst. eurų EBITDA, kai prieš metus ji buvo neigiama ir siekė -1,3 mln. eurų. Bendrovės pelnas prieš apmokestinimą po ilgo laiko persirito į teigiamą ir siekė 136 tūkst. eurų.

Grupės lygmeniu rezultatai taip pat reikšmingai gerėjo. Grupės EBITDA 2025 m. pirmąjį pusmetį sudarė 114 tūkst. Eur, kai 2024 m. ji buvo neigiama ir sudarė -1,6 mln. eurų. Konsoliduoti grupės nuostoliai, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, sumažėjo 78% – nuo 2,3 mln. Eur iki 0,5 mln. eurų.

„Utenos trikotažo“ grupės rezultatams neigiamos įtakos turėjo nuo liepos 21 d. veiklą sustabdžiusi grupei priklausanti siuvimo paslaugų bendrovė „Šatrija“. Sprendimas priimtas atsižvelgiant į ilgalaikį bendrovės nuostolingumą ir tai, kad „Šatrijos“ veikla nėra susijusi su pagrindinės bendrovės veikla, o jos uždarymas neturi įtakos „Utenos trikotažo“ restruktūrizavimo plano įgyvendinimui.

Pirmojo metų pusmečio rezultatai rodo, kad 2023 m. pabaigoje patvirtintas „Utenos trikotažo“ restruktūrizavimo planas pradeda duoti apčiuopiamų rezultatų. Šių metų antrąjį ketvirtį įmonė sėkmingai pardavė dalį nenaudojamo nekilnojamojo turto Utenoje – gautos pajamos buvo panaudotos atsiskaitymui su pagrindiniu kreditoriumi.

„Toliau kryptingai įgyvendinsime suplanuotus restruktūrizavimo veiksmus, siekdami išlaikyti augimo tempą ir užtikrinti ilgalaikį įmonės stabilumą,“ – priduria Nomeda Kaučikienė.

Turimi „Utenos trikotažo“ užsakymai antram metų pusmečiui leidžia tikėtis išlaikyti pardavimų augimo dinamiką ir stiprinti veiklos pelningumą. „Utenos trikotažo“ įmonių grupei be „Utenos trikotažo“ priklauso bendrovės „Utenoswear“, „Gotija“, „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina).

Dalintis: