Subscribe a newsletter

News

2019 July 31

„Utenos trikotažo“ grupės pardavimai per pirmąjį pusmetį augo 8 % iki 15,7 mln. Eur

news image

SBA valdoma tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ per pirmąjį metų pusmetį pardavė produkcijos ir suteikė paslaugų už 15,7 mln. Eur, t.y. 8 % daugiau nei per tą patį laikotarpį 2018 metais. Bendrovės „Utenos trikotažas“ pajamos augo 5,8 % iki 13,8 mln. eurų. Kita grupės įmonė, funkcinių-techninių drabužių gamintoja „Šatrija“, per pirmus šešis metų mėnesius realizavo 26,4 % daugiau produkcijos nei pernai – iš viso už 1,9 mln. eurų.

Auga aukštesnės pridėtinės vertės produkcijos poreikis 

Užsakomųjų trikotažo gaminių pardavimai per pirmąjį pusmetį sudarė 12 mln. Eur arba 5,2 % daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Ženklus augimas fiksuotas pagrindiniame eksporto regione – vokiškai kalbančiose šalyse (DACH) – kur pardavimai išaugo 22,1 %. Bendras grupėje pagaminamos produkcijos eksportas pirmąjį 2019 m. pusmetį sudarė 79,6 % visų grupės pajamų ir siekė 12,5 mln. eurų.

„Pagrindiniu grupės augimo varikliu ir toliau išlieka naujų klientų pritraukimas, naujų medžiagų ir gamybos galimybių vystymas. Ypač gerų rezultatų pasiekėme vokiškai kalbančių šalių regione (DACH), kur aktuali įmonės gaminama aukštesnės pridėtinės vertės produkcija. Skandinavijoje apimtys šiek tiek sumažėjo, tačiau tai nesutrukdė per antrą ketvirtį bendrus pardavimus auginti 21,8 %“, – teigia „Utenos trikotažo“ generalinis direktorius Algirdas Šabūnas.

„Utenos trikotažo“ vystomų prekių ženklų – UTENOS ir ABOUT – gaminių per pirmąjį 2019 m. pusmetį parduota už 1,9 mln. Eur, t. y. 10, 4 % daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2018 metais.

Naujų klientų ir produktų vystymo sąnaudos atsiliepia pelningumui

Pirmąjį metų pusmetį „Utenos trikotažo“ grupė patyrė 22 tūkst. Eur nuostolių prieš mokesčius (prieš metus buvo fiksuotas 567 tūkst. Eur pelnas), o pati bendrovė pusmetį pabaigė su 64 tūkst. Eur nuostolių prieš apmokestinimą (2018 m. buvo uždirbusi 404 tūkst. Eur pelno).

„Pelningumo rodiklius lėmė papildomos naujų klientų pritraukimo ir naujų produktų bei technologijų vystymo sąnaudos, kurios netolimoje ateityje turėtų duoti grąžą. Darbo užmokesčio augimas taip pat atsiliepė periodo pelningumui. Dalį šių sąnaudų perkeliame į produktų kainą, o visa kita tikimės susigrąžinti per augantį klientų portfelį tikslinėse rinkose bei aukštesnės pridėtinės vertės produktų gamybą. Šiuo metu vykdome gamybinių procesų optimizavimo ir gamybos skaitmenizavimo projektus, kurie, tikime, padės efektyviau valdyti darbo sąnaudas“, – komentuoja Algirdas Šabūnas.