Subscribe a newsletter

News

2018 February 28

AB „Utenos trikotažo“ grupė 2017 metais fiksavo 13,4 proc. augimą

news image

Didžiausia Vidurio ir Rytų Europos tekstilės įmonių grupė AB „Utenos trikotažas“ (toliau – Grupė) 2017 metais sparčiai augo – palyginti su 2016 m., 2017 m. pardavimai didėjo 13,4 proc. (iki 25,8 mln. eurų). Grupės 2017 m. pelnas iki mokesčių siekė 382 tūkst. eurų. Iki mokestiniam pelnui 2017 m. neigiamos įtakos turėjo ženklus žaliavų brangimas, kuris nebuvo pilnai perkeltas į produkcijos kainą klientams. Reikšmingai didėjo ir darbo užmokesčio sąnaudos.  

Bendrovės AB „Utenos trikotažas“ produkcijos ir paslaugų pardavimo apimtys 2017 m. didėjo 15,0 proc. – iki 22,6 mln. eurų, eksporto pardavimai siekė 82,2 proc. Įmonės pelnas prieš mokesčius siekė 2,25 mln. eurų, kai tuo tarpu 2016 m. Bendrovės pelnas prieš mokesčius sudarė 674 tūkst. eurų. Bendrovės pelno prieš mokesčius augimą lėmė pajamos iš dukterinių įmonių dividendų ir kapitalo mažinimo. 

„Praėjusių metų pardavimų augimas nuteikia pozityviai – pardavimai didėjo visuose verslo segmentuose. Tam sąlygas sudarė tiek įdirbis eksporto rinkose, bendradarbiavimas su naujais klientais, tiek nuosavų prekės ženklų pardavimų tinklo plėtra, bei naujų kolekcijų kūrimas. Neabejoju, kad Grupės potencialas augti remiasi į du mūsų įgyvendamos verslo strategijos Organically Innovative atraminius taškus: pirma, visą dėmesį skiriame tenkinti klientų poreikius aukščiausios kokybės produkcijos gamybai ir produktų naujovių vystymui, antra – itin rūpinamės gamybos procesų draugiškumu aplinkai ir vartotojui. Tai ypač vertina mūsų klientai ir Lietuvoje, ir užsienio šalyse“, – sako AB „Utenos trikotažo“ grupės generalinis direktorius Algirdas Šabūnas.  

Palyginti su 2016 m., kai Grupė uždirbo 1,22 mln. eurų ikimokestinio pelno, 2017 m. sumažėjusį Grupės ikimokestinį pelną lėmė ženkliai augę žaliavų kaštai, taip pat ir žaliavų tiekimo nesklandumai, neleidę pilnai realizuoti klientų užsakymų potencialo. Įmonių grupėje sparčiai augusius darbo užmokesčio kaštus pavyko iš dalies kompensuoti išaugusiomis gamybos apimtimis ir užsakymais.  

Praėjusiais metais Grupės produkcijos eksportas siekė 78,7 proc., t. y. 14,7 proc. daugiau nei 2016 metais. Didžiausi eksporto regionai (68,1 proc. visos eksportuojamos produkcijos) išlieka Skandinavija bei vokiškai kalbančios šalys Vokietija, Austrija ir Šveicarija – prekių ir paslaugų eksportas į šiuos regionus augo 14,5 proc. ir sudarė 17,6 mln. eurų.  

Reikšmingai augo ir pardavimai Lietuvoje – 2017 m., palyginti su 2016 m., pardavimai augo 9,0 proc. Išaugę 18,0 proc. nuosavų prekės ženklų pardavimai sudarė 13,6 proc. visų Grupės pardavimų. Tai lėmė atnaujintas UTENOS prekės ženklas, sulaukiantis vis daugiau vartotojų dėmesio, sparti šio ženklo firminių parduotuvių tinklo plėtra – praėjusių metų pabaigoje atidarytos 4 naujos parduotuvės Mažeikiuose, Alytuje, Tauragėje ir Kaune. Iš viso Grupei priklauso 15 parduotuvių visoje Lietuvoje.  

2017 m. įmonių Grupė investavo 0,8 mln. eurų (du kartus daugiau nei 2016 m.) į gamybos pajėgumų didinimą bei naujų technologinių įrenginių įsigijimą. Šios investicijų kryptys dominuoja ir 2018 metų planuose.  

„Augančios veiklos apimtys leidžia ir toliau didinti pajėgumus, efektyvinti gamybą, tokiu būdu sprendžiant augančių darbo kaštų iššūkius. Veiklos efektyvumas yra vienas pagrindinių prioritetų šiais metais. Tikimės, kad tai leis ne tik kontroliuoti veiklos sąnaudas, bet ir sėkmingai realizuoti augančius klientų užsakymus“,  ̶  teigia A. Šabūnas.  

Sparčiu augimu Grupė užbaigė 2017 metus – paskutinįjį metų ketvirtį 20,8 proc. augo Grupės produkcijos ir paslaugų pardavimai, palyginti su atitinkamu laikotarpiu 2016 metais. Teigiama augimo dinamika tęsiasi ir 2018 metais  ̶  sausį bendrovės AB „Utenos trikotažas“ pardavimai viršijo 3 mln. eurų ribą, pirmą kartą per pastarųjų 10 metų laikotarpį. Paskutinį kartą didesnis bendrovės mėnesio rezultatas buvo fiksuotas 2008-ųjų vasarį, kai pardavimai siekė 3,49 mln. eurų. 

Praėjusių metų pradžioje AB „Utenos trikotažo“ įmonių grupė prisijungė prie „Greenpeace“ projekto už švarią madą – „Detox“. Prisijungdama prie šio projekto įmonių Grupė įsipareigojo iki 2020 m. iš savo gamybos grandžių eliminuoti kenksmingas chemines medžiagas, turinčias neigiamą poveikį žmogui ir aplinkai.  

AB „Utenos trikotažo“ įmonių grupei priklauso bendrovės „Utenos trikotažas“, „Šatrija“, „Gotija“ ir „Mrija“ (Ukraina). AB „Utenos trikotažas“ įmonių grupė yra SBA koncerno dalis.